Koordynator(ka) dostępności – pierwsze kroki do sukcesu
Coraz więcej instytucji zatrudnia koordynatorów i koordynatorki dostępności. Ich zadaniem jest sprawić, że instytucja będzie dostępna i otwarta dla każdego. Skąd jednak brać na to środki? W jaki sposób zweryfikować poprawność napisów czy jakość audiodeskrypcji? Wreszcie jak dotrzeć z ofertą do nowej publiczności? Na te i inne pytania odpowiemy w ramach webinaru. Zdradzimy także, gdzie szukać materiałów szkoleniowych i do czego koordynator(k)om mogą się przydać badania naukowe.
Prowadząca: Dr Anna Jankowska
Prezeska Fundacji Siódmy Zmysł i asystentka w Katedrze ds. Badań nad Przekładem i Komunikacją Międzykulturową Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2016–2020 badaczka na Uniwersytecie Autonomicznym w Barcelonie. Ekspertka ds. dostępności oraz tłumaczenia audiowizualnego. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu audiodeskrypcji i napisów dla niesłyszących; audiodeskryptorka i koordynatorka dostępności.
Link do zapisów: https://forms.gle/TKDbUYHcxeoKkw399
W dniu szkolenia zapisane osoby otrzymają bezpośredni link do aplikacji ZOOM, za pośrednictwem której odbędzie się webinar.
Osoby, które nie zapiszą się na wydarzenie, będą mogły oglądać streaming spotkania na żywo. Link do streamingu: http://mik.krakow.pl/webinarium
Spotkanie będzie tłumaczone na PJM.